/GYAKORLAT/

Amikor pihen a gép...

Volt már szó a helyes tankolásról, a vezetőlemez karbantartásáról és a helyes láncfeszesség beállításáról is, de most arra térünk ki, hogy mi a teendő akkor, ha nap végén, vagy munka után lerakjuk a fűrészt.

Levegőszűrő tisztítása

Első fontos dolog, hogy minden, napi használat után a levegőszűrőt tisztítsuk meg, takarítsuk ki!

Vegyük le a műanyag borítást, majd lehetőség szerint kompresszorral, ha viszont az nincs, akkor egy ecsettel fújjuk, töröljük tisztára a levegőszűrőt.

Ez ELENGEDHETETLEN, hisz ha elmulasztjuk, akkor a levegőszűrőn keresztül a karburátoron át egyenesen a hengerbe áramlik a fűrészpor, kosz és por, ami VISSZAFORDÍTHATATLAN kárt okoz a fűrészben!

A levegőszűrő tisztítása előtt a fűrész kapcsoló gombját tegyük "szivató" állásba, igy a pillangószelep lezárja a karburátor torkát, megelőzve, hogy a kosz a karburátorba jusson, miközben a szűrőt tisztítjuk!

 

img_9510-m.jpg

Vegyük le a motorburkolatot, és tisztítsuk meg a levegőszűrőt!

 

 

Lánc visszalazítása

Ezt a műveletet sokan elhanyagolják, pedig igen fontos.

A használat után a láncot lazítsuk kissé vissza, úgy rakjuk el "pihenni" a gépet.

Ez azért fontos, mert a lánc munka közben felmelegszik (csaknem 30 m/s sebességet is elér), így nyúlik. Viszont mikor megállunk, akkor elkezd visszahűlni, és összehúzódik.

Ez komoly gond lehet, hisz ha feszes lánccal rakjuk el a fűrészt, akkor az tovább "zsugorodik", és feszítő erők jelentkeznek a vezetőlemezen, illetve a csillagkeréken!

Ezért FONTOS, hogy különösen ha hosszabb időre rakjuk le a fűrészt, akkor lazítsuk kissé vissza a láncot!

 

at_5_sms_10-seite-spannung_header-gallery_440x205_rdax_90.jpg

Munka után kissé lazítsuk vissza a láncot!