/GYAKORLAT/
Amikor pihen a gép...
Volt már szó a helyes tankolásról, a vezetőlemez karbantartásáról és a helyes láncfeszesség beállításáról is, de most arra térünk ki, hogy mi a teendő akkor, ha nap végén, vagy munka után lerakjuk a fűrészt.
Levegőszűrő tisztítása
Első fontos dolog, hogy minden, napi használat után a levegőszűrőt tisztítsuk meg, takarítsuk ki!
Vegyük le a műanyag borítást, majd lehetőség szerint kompresszorral, ha viszont az nincs, akkor egy ecsettel fújjuk, töröljük tisztára a levegőszűrőt.
Ez ELENGEDHETETLEN, hisz ha elmulasztjuk, akkor a levegőszűrőn keresztül a karburátoron át egyenesen a hengerbe áramlik a fűrészpor, kosz és por, ami VISSZAFORDÍTHATATLAN kárt okoz a fűrészben!
A levegőszűrő tisztítása előtt a fűrész kapcsoló gombját tegyük "szivató" állásba, igy a pillangószelep lezárja a karburátor torkát, megelőzve, hogy a kosz a karburátorba jusson, miközben a szűrőt tisztítjuk!
Vegyük le a motorburkolatot, és tisztítsuk meg a levegőszűrőt!
Lánc visszalazítása
Ezt a műveletet sokan elhanyagolják, pedig igen fontos.
A használat után a láncot lazítsuk kissé vissza, úgy rakjuk el "pihenni" a gépet.
Ez azért fontos, mert a lánc munka közben felmelegszik (csaknem 30 m/s sebességet is elér), így nyúlik. Viszont mikor megállunk, akkor elkezd visszahűlni, és összehúzódik.
Ez komoly gond lehet, hisz ha feszes lánccal rakjuk el a fűrészt, akkor az tovább "zsugorodik", és feszítő erők jelentkeznek a vezetőlemezen, illetve a csillagkeréken!
Ezért FONTOS, hogy különösen ha hosszabb időre rakjuk le a fűrészt, akkor lazítsuk kissé vissza a láncot!
Munka után kissé lazítsuk vissza a láncot!